Emmis vardag


Tisdag…
22 maj, 2012, 21:55
Filed under: Bilder, Casper, Grannar, Nöje, Vardagsliv, Vänner

Idag har det varit en helt otroligt underbar dag med 12’c i skuggan redan 8-9 på morgonen och det blev varmare, så när jag gått och lämna Felicia på dagis så tog jag en av mina dagliga rundor och en av dom ser ut så här och är 3,4km från dagis, men är säkert minst 600m till dagis så totalt blir det väll 4km…

image

Sen har jag varit med denna sötnos hela långa dagen, jaa, hennes underbart gulliga mamma också så klart, fikade först på deras balkong då dom har fm sol… 🙂

image

image

Sen gick vi ner på stan och kikade lite, jag var dock duktig och handlade inte för en krona, men bytte Caspers pyjamas på Lindex som jag köpte i onsdags, har tvättat den en gång och upptänkte igår att det var hål på ärmen, det är ju inte direkt så att han ligger på vassa saker, och heller inte att det är fel på våran nya tvättmaskin då inget annat gått sönder, trodde inte jag skulle få byta då jag inte hade nå kvitto kvar, men det var inga problem, urgulligt tyckte jag, då man tycker att dom skall hålla bättre än så… 🙂 Sen vart det lunch och lite mer kläd spaning… 🙂 Sen tog vi en varsin hasselnöts latte att ta med från waynes och gick hemåt, tog då hudikvägen, sen förbi hela sandvalla skolan innan vi vek av hemåt, när vi kom hem hade Kari gjort klart maten så det var nästan bara att sätta sig, sen gick vi till Ullsätter en sväng och flög drake och sparka boll för art sedan avsluta med kvällsfika hos oss… Så idag har man verkligen fått frisk luft och njutit av det underbara vädret… 🙂 Imorrn skall Kari få erkänna att han satt på mig åtminstonde en gång i sommar… 🙂 Jaa, vi skall på faderskapserkännande, tycker det är så sjukt töntigt så det finns inte, men men, han får väll bli pappa på papperet för en andra gång nu då… 🙂 Det jah dock undrar över är att får man kyskhetsbälte i samma stund man säger ja vid ett bröllop och endast maken har nyckel eftersom inget erkännande behövs när man är gift?! Men men, jag vet vilka jag varit med och Kari har haft ensamrätt på den biten i snart 8år så det är väll bara gå dit och se glad ut… 🙂 Tror jag skall krypa ner i sängen nu då Casper haft tre bråknätter nu, så finns ju ingen garanti på att det inte blir en fjärde också, men jag klagar inte, kunde varit mycket värre, tror bara att han börjar vilja ha lite mer mat så han vill ha tutt lite oftare, snart har ju mina tuttar fattat det också… Detta är väll lite vad man får räkna med när man skaffar barn att sömnen är inget självklart längre, man lär sig att klara sig på mindre, men det är såå värt det… Natti natt på er…

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

