Emmis vardag


Update…
19 oktober, 2012, 22:48
Filed under: Barn, Bebisar, Bilder, Casper, Familj, Felicia, Grannar, Kari, Mat, Nöje, Shopping, Vardagsliv, Vänner

I onsdags tog vi med oss Ingrid hem från 6-års…

image

Då bakade vi lite cupcakes till efterrätt jag och tjejorna…

image

Sen lagade JAG maten, blev potatis, fläsk och löksås… Är ju en rätt ovanlig syn här hemma det att jag lagar maten… 🙂 Sen åkte jag upp med tjejorna till Högliden så dom fick sjunga i kören som dom är med i… Får nästan rysningar när man lyssnar på dom, är ju så mysigt med barnkör, underbart… 🙂 I torsdags så for jag och Casper till en i mamma gruppen på super gott fika, så mysigt så…

image

Sen skulle ju jag leka fotograf och knäppa söta lilla Signe, så passade på att använda min lill skrutt som modell för att se hur jag ville ha ljuset…

image

Vart rätt många bilder på denna skönhet, kommer ett helt eget inlägg med favoriterna sen… 🙂 Idag gick jag och barnen på sjung gung med Sandra och Ia-Li och Bella och Kian… Skönt med promenad…

image

Sen gick jag och barnen ner på stan och hämta ut korten från fotograferingen hos Helena, är såå toknöjd, nu längtar jag bara tills vi flyttar så det kan få en fin plats på en hylla… 🙂 Sen gick vi till Albins och kollade om grejen till vagnen kommit, men icke… 😦 Så då gick vi till Öb och mötte upp älsklingen…

image

Min vackra sessa i de blöta höstlöven… 🙂 Sen gick vi på coop och hämta ut paket, sen kom jag på att vi skulle kolla på tandborste åt Casper, vet att vi köpte en speciell på leksaks affären när Felicia var bebis, men de hade inga, så då gick vi ner på stan IGEN och kollade på Albins och apoteket, men ingen där heller, så köpte en vanlig tandborste 0-2år åt han istället då… Blir nog bra det också, han älskade att bita på den iaf och bara gapade när jag borstade där han håller på att få, tror han tyckte det var rätt skönt att bli kliad av tandborsten där… 🙂 Sen gjorde vi mat när vi kom hem, jag fyllde vattenkokaren med vatten så jag kunde ta lite kaffe, sätter mig vid dator nån minut, sen skall Kari fylla badkaret åt barnen då vi märker att vi är utan vatten, alltså seriöst, utan vatten!!! Jaha, ringde till några till på området och kollade om dom hade, men icke, så då ringde jag jouren och fick veta att det var en vattenläcka, så dom hade slagit av vattnet tills dom hade lagat det, jaha, hur lång tid tar det då sa jag, ja, dom skall ju bara laga, så någon timme fick jag till svar, jaja, det kan vi väll härda ut tänkte jag, sen kom det roliga från en annan granne att det skulle vara avstängt till midnatt, sen får jag veta av ytterligare en granne att vi skulle vara utan tills imorrn bitti… *suck* sa jag då och for till mamma och hämtade, när jag sen kommer hem och skall gå över till pappa med lite vatten så möter jag en som då säger att tidigast imorrn mitt på dagen, suck och dubbel suck säger jag då… Blir nog att vi åker till mamma imorrn så får barnen bada där, om inte vattnet kommer tillbaka till typ lunch då… 🙂 Neä, nu skall jag vara social med min sambo… Ha det fint där ute allesammans…

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

